qop2018.reismee.nl

De andere kant...

Vandaag hebben we een tocht gemaakt door alle dorpjes hier in de buurt. We kregen voor het eerst tijdens deze reis de andere kant van Uganda te zien.

Nadat we 11 matrassen hadden gevouwen en thee, rijst, zeep, suiker en petrolium in een zak hadden gedaan en op ons rug hadden gehezen vertrokken we voor een 4 uur durige wandeling richting de dorpjes. Samen met een aantal leerlingen van de school en Philomena hebben we deze spullen gegeven aan de mensen die het het beste konden gebruiken. De verhalen die we van de mensen gehoord hebben heeft ons allemaal toch wel aan het hart gegrepen. Wat bij sommige ook tot tranen leiden.

Wat wij dan wel weer heel mooi vonden is ook de kracht die we uit de verhalen kregen. De mensen die we ontmoet hebben, hebben dingen meegemaakt die wij ons niet voor kunnen stellen. Toch zijn ze nog steeds dankbaar en halen hoop uit hun geloof. Dit heeft een diepe indruk op ons achter gelaten. Dus ondanks dat het enorm warm was, en het matras niet altijd even makkelijk op ons nek bleef zitten, konden we toch doorgaan. Je kijk op de wereld en de waardering van kleine dingen om je heen word zoveel verrijkt met deze verhalen. Het is goed dat we deze verhalen gehoord hebben ondanks dat het niet leuk was.

De rest van de dag hebben we vrij rustig aan gedaan. Roy en Celine hebben een preek en 2 gebeden voorbereid voor de kerkdienst van morgen. Jessica heeft de kinderen hier ‘ Danku voor deze nieuwe morgen’ aan geleerd. Arjan de financien bijgewerkt. Mieke en Amarant hebben hun lessen afgemaakt, terwijl Demi, Annika, Sandra en Jeanne de kleine kindjes uit de omgeving vermaakte met ‘ papagaaitje leef je nog’ en andere spelletjes. Anje heeft samen met Mary gekookt.

Vandaag kregen we ook bezoek door twee vloggers van Livingstone. Zij zijn mee geweest op onze wandeling en hebben het een en ander vastgelegd.

Om het al, een gedenkwaardige dag.

Wist je dat:

Roy al ruim 400 foto’ s heeft?

Na onze wandeling ontzettend genoten hebben van kaas?

Annika een armband heeft gehad van Derek + een hele liefdesserenade?

We allemaal een matras op ons nek gehad hebben?

Demi haar witte plastic tuinstoelen enorm mist?

Ps. Stefan bedankt voor het verzorgen van de konijnen en sorry dat ze ontsnapt zijn, groetjes Jessica

PPs. We moesten wel allemaal keihard lachen om jouw verhaal Stefan, groetjes de groep

PPPs. Gefelciteerd met het behalen van de Nijmegse 4 daagse Liesbeth, groetjes Celine

PPPPs. Hoe was je zomerkamp Mena? Groetjes Roy

PPPPPs. We hebben het werk bij de slager niet gemist!, Groetjes Sandra en Annika

PPPPPPs. Hopelijk hebben jullie genoten van het concert! Groetjes Jeanne

Reacties

Reacties

Desiree

Net jullie verhalen aan Maarten en Mena voorgelezen die nu ook allebei thuis zijn en vakantie hebben. Mijn week alleen thuis vloog voorbij omdat ik elke dag moest werken, niet echt van de rust kunnen genieten dus ?
Wat een bijzondere dag hebben jullie gehad. Ik ben benieuwd naar al die foto's! Hou je nog opslagruimte en batterij over voor de rest van de tijd? Hoe doet Muk het als mascotte?
Dikke knuffel!

Mena

Hoi Roy, ik ben terug gekomen can een fantastisch zomerkamp, gegild, gezongen en gelachen. Toen kwam er besef dat jij niet thuis zou zijn om mij te plagen, maar als ik deze verhalen lees dan wordt ik daar heel blij van. Mis je wel een beetje. Veel plezier lieve Roy,

Liefs je Zusje.

Desiree

Net jullie belevenissen gedeeld met Maarten en Mena die nu ook allebei thuis zijn en vakantie hebben. Ik heb na jullie vertrek elke dag gewerkt en dus niet echt kunnen genieten van het rijk alleen maar nu 2 weken vrij.
Wat een bijzondere dag hebben jullie gehad en ik ben benieuwd naar al die foto's. Hou je nog opslagruimte en batterij over voor de rest van de tijd?
Hoe gaat het met Muk?
Dikke knuffel!

Desiree

Net jullie belevenissen gedeeld met Maarten en Mena die nu ook allebei thuis zijn en vakantie hebben. Ik heb na jullie vertrek elke dag gewerkt en dus niet echt kunnen genieten van het rijk alleen maar nu 2 weken vrij.
Wat een bijzondere dag hebben jullie gehad en ik ben benieuwd naar al die foto's. Hou je nog opslagruimte en batterij over voor de rest van de tijd?
Hoe gaat het met Muk?
Dikke knuffel!

Mena

Hoi Roy,

Ik ben teruggekomen van een fantastisch zomerkamp, gezongen, gegild en gelachen. Toen kwam ee besef dat jij niet thuis zou zijn om me te plagen. Maar als ik deze verhalen lees dan word ik daar heel blij van. Ik mis je wel een beetje hoor. Veel plezier stoere broer,

Liefs, je zusje.

Desiree

Net jullie belevenissen gedeeld met Maarten en Mena die nu ook allebei thuis zijn en vakantie hebben. Ik heb na jullie vertrek elke dag gewerkt dus niet echt kunnen geniet van het rijk alleen maar nu 2 weken vrij!
Wat een bijzondere dag hebben jullie gehad en ik ben benieuwd naar al die foto's. Hou je nog opslagruimte en batterij over voor de rest van de tijd? Hoe gaat het met Muk, poseert hij nog een beetje leuk?
Goede zondag en dikke knuffel

Desiree

Nu dus spam van mij ?
Komt omdat het uploaden van de reactie niet lukt, ik/we het dan opnieuw proberen en ze toch opgeslagen blijken te zijn. Sorry!

Jan&Liesbeth

Fantastisch jullie blog, zo zijn we er een klein beetje bij. Een 4 uur durige wandeling met al die bepakking (Jullie lijken de militairen met de 4-daagse van Nijmegen wel). Dat zal een pittige tocht geweest zijn maar met een heel dankbaar resultaat.

Fijn dat jullie zo'n lol hebben. Succes de komende dagen.

Liefs de Heuveltjes en een dikke kus voor Celine

Esther Duine

Respect voor jullie drive en inzet om deze zomer voor zoveel mensen het verschil te maken! Genoten van jouw blog Mieke; jouw hart voor Uganda. Veel liefs voor jullie allemaal.

Sylvia Gardner

Roy ik kijk uit naar de fotos man. Wat een avontuur ?

Sylvia Gardner

Roy ik kijk uit naar de fotos, wat een avontuur man ?

Sierou

Dikke knuffel voor jullie!

Henk

Wat een activiteiten al deze eerste dagen! Ik ben benieuwd naar de foto's van de wandeling met de matrassen. Of is de kwaliteit van de internetverbinding niet goed genoeg voor foto's?
Als je weer thuis bent mag je hier een lekkere Oegandese maaltijd koken, Anje. Ik verheug me erop. Liefst vegetarisch, natuurlijk. Je hoeft voor mij geen geit te slachten. Maar als jullie dat daar nog gaan doen, wil ik wel de foto's zien.

Judith - Stichting Livingstone

Wouw, wat een mooie berichten! Super leuk om te lezen. Een hartelijke groet en succes!

Willemien SH

Vielen de pannenkoeken in de smaak? En hadden jullie ook stroop en kaneelsuiker?
Ik denk dat je geen pannenkoeken meer lust als je zoveel en zolang gebakken hebt.
Eten jullie altijd samen met de studenten.? Ik hoop dat je nog veel weet je.... zult schrijven. Hou je taai. Groet van Willemien SH

Suzan

Annika en Sandra, wat lees ik nou?? Het werk bij ons niet gemist?? Maar wij kijken er enorm naar uit om jullie zaterdag weer te verwelkomen hoor! Tot dan ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!