qop2018.reismee.nl

Op reis

Vandaag hadden we een feestontbijt wat bestond uit pizza en ommelet. Dit alles kregen we omdat op zondag 'sharing is caring' erg belangrijk is.

Omdat we vandaag op reis zouden gaan had Philomena geregeld dat er vandaag een kerkdienst was op de compound was. De dienst zou een halfuurtje duren maar uiteindelijk zou de dienst bijna 2 uur duren. De dienst was compleet anders dan vorige week. Er werd heel veel gezongen en intens gebeden. Dit was allemaal toch wel erg indrukwekkend. Ook werd er van ons verwacht dat wij iets in de dienst zouden doen en hebben we 'Pak maar mijn hand' gezongen.

Na de dienst konden we eindelijk op reis! 3 dagen even de toerist uithangen! We gingen onderweg naar het stadje Masindi in het Noord-Westen van Oeganda. Onderweg hebben we in Kampala bij een hotel gelunched. Bij het lopend buffet konden we uit verschillende dingen kiezen waarbij de spaghetti met ui en knoflook zeker bij Anje, Sandra en Annika erg in de smaak viel.

Na een reis van 8 uur zijn we nu aangekomen in het hotel, bestaande uit schattige kleine hutjes voor 2 personen.

De luxe doet ons wel een beetje goed. Ondanks dat we het leven op Queen of Peace nog steeds in onze gedachten hebben zijn we toch erg blij met de comfortabele stoelen in de bus en in het hotel. Morgen staan we vroeg op om dan eindelijk op safari te gaan!

Nu gaan we snel slapen omdat de wekker al om 7:00 gaat.

Wist je dat

Annika dacht dat de heenweg langer zou duren dan de terugweg?

Canadezen nog steeds op Crocs lopen en daar zelfs sokken in doen?! Wat een enorme afknapper was van een knappe jongen?

De deelnemers gezamenlijk dit blog hebben geschreven?

We apen met knal blauwe ballen gezien hebben? (Blue Velvet apen)

Mary ons gaat verassen als we terug komen?

Teacher Caroline 10 taarten gaat bakken voor het slotfeest?

Er 100 kilo rijst gekookt gaat worden voor het slotfeest?

Desiree

Ik moest even lachen om het Oegandese half uurtje ?
Fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Jullie hebben deze dagen echt verdiend!
De samenwerking is dus zelfs zichtbaar in een gezamenlijk blog.
Gelukkig was het geen aap op crocs of een Canadees met blauwe ballen ?
We wensen jullie een mooie dag morgen, slaap lekker!

Froukje, tante van Anje

Wat maken jullie veel mee! Respect Anje (en de anderen)!
En natuuuurlijk moet Arjen zijn baard laten staan! Ik ken hem niet, maar staat hem vast super!

Froukje

O ArjAn heeft z’n baard er al af??? Moet niet gekker worden. En ik lees ook net dat jullie íetsje luxer gaan doen nu. Have fun dan maar werklui!

Jan

Beste en harde werkers, meer dan trots zijn we op jullie. Wat mooi dat jullie dit doen. Zo met elkaar bouwen en de wereld een stukje mooier maken. En veel levenservaring mee terug nemen natuurlijk. Ik zie er naar uit om jullie wijsheden en ervaringen te horen. Daar kunnen wij dan weer onze les uit leren. Over gemeenteopbouw gesproken!! Geniet van de komende dagen met alle leuke en mooie tripjes. See you in Holland. Jan

Ellen

FIJNE SAFARI!!!

Judith

Het verhaal van Mieke raakte me. Wat een indrukken en zo'n contrast met het leven hier.
Het lezen van jullie verhalen, haalt ook herinneringen boven aan de diaconale reizen die ik maakte met De Eshof. Bijzonder en waardevol! Ik hoop en weet haast wel zeker dat jullie de herinneringen aan deze reis ook altijd met jullie mee zullen nemen.
Maar voor jullie terugkomen eerst genieten op safari, fijn hoor even ontspannen! Wel een wereld van verschil ook met alles wat jullie op en rond het project zien, lijkt me. Jullie hebben alle kanten van Uganda gezien voor jullie thuiskomen.
Het enthousiasme en groepsgevoel spat trouwens van jullie blogs af. Heel erg leuk!!
Succes en plezier nog even!

Pa en Ma de Vries.

Arjan en de groep een fijne safari.
De jongens zijn bij ons in Wijchen .
Ze tellen de nachtjes af ,dat Papa weer thuis komt
Nog een paar mooie dagen toegewenst

Arjan & Caroline

Heel veel plezier allemaal op safari!!

Sierou

Geniet van het moois. Welverdiende luxe. Het mag ook gewoon! Benieuwd naar alle dieren die jullie spotten.
Die voorzichtig, maar geniet vooral.

Xx

Ellie

Ik hoop dat jullie die knappe Canadees op zijn crocs wel op de foto hebben gezet...? Enne, Annika, volgens mij heb je gelijk hoor! En Anje, leek de spaghetti een beetje op de spathetti all' aglio, olio e pepperoncini...?
Ben benieuwd hoe de omschakeling van sober naar luxe voor jullie zal zijn. Niet alleen nu tijdens dit uitstapje, maar ook straks als jullie weer in Nederland terugkomen.
En wat lief, die voorbereidingen voor jullie slotfeest. Vergeet niet heel veel foto's te maken, Roy! Ook tijdens de safari, trouwens. Ik heb Masindi opgezocht. Gaan jullie naar het Bugungu Wildlife Reserve?
Heel veel plezier en prachtige natuurervaringen gewenst!

Ellen

Is er nog konijnennieuws?