qop2018.reismee.nl

in de bus

Gisterochtend werden we wakker zonder aangevallen te zijn geweest door wilde dieren, met uitzondering van natte glibberige kikkers, een supersonische tor, een miljoenpoot, tientallen hagedissen en een boom. Nadat we dit heldhaftig doorstaan hadden, zaten we al om 6 uur in de bus, klaar voor het laatste deel van de safari. We hebben een mooie zonsopgang beworderd terwijl we met de veerpond de Nijl overstaken, met een chillende hippo op 10 meter afstand. Aan de overkant aangekomen stapte onze ranger in en konden we weer over de plains van de savanne touren. We zagen meerdere kudde’s olifanten, giraffes, hartebeesten en pumba’s (wrattenzwijnen). Onze ranger had onderweg een telefoontje gekregen dat er verderop een troep leeuwen zat. Toen we echter op de plaats arriveerden, konden we slechts de laatste leeuwenkont zien omdat een groepje vervelende Amerikanen off road was gegaan met hun jeeps en de troep leeuwen had weggejaagd. Na vollop genoten te hebben van de wilde natuur reden we om 10 uur het park uit (Oegandeze tijd...).

Onze safaritour verlengde zich in een mooie terugreis (van 12 uur) naar de school waarin we Oeganda van noord tot zuid konden zien veranderen van ronde hutjes met rieten daken en watervallen van de Nijl naar rush-hour in Kampala. ’s Avonds laat kwamen we aan bij Queen of Peace, waar een heerlijke bak rijst met tomatensaus op ons stond te wachten. Hierna konden we weer lekker in onze oude vertrouwde bedjes kruipen, na weer veel gedoe bij het ophangen van de muskietennetten.

Nu zitten we te wachten tot onze goodbye-party gaat beginnen, ondertussen wordt de geit geslacht voor de lunch. We zijn benieuwd en hebben er zin in.

Wist u dat?

• Annika omgekeerd gelijk had omdat de terugweg een stuk langer duurde dan de heenweg (niet andersom).
  • We gister voor de lunch pizza hebben gegeten.
  • Een aantal mensen in de bus heel vals zingen.
  • We bijna de EHBO-tas in de bus hadden laten liggen.
  • De helft van onze groep niet goed voorbereid was en daarom nu in bouwkleren rondsjokt op het feest.
  • Annika, Sandra en Demi hebben toegekeken hoe de geit werd geslacht.
  • Mieke fashiontwins is met onze Askari.

P.S. Heel erg bedankt Wim!!!

Ellen

Allemensen, wat zien jullie veel zeg. Onze grootste uitspatting wat dat betreft was het spotten van een vos in de verte. En voordat Stefan hem inkopt: ja er zit ook een ouwe bok naast me.

Veel plezier bij jullie afscheidsfeest en dan weer óp naar Nederland!!

Desiree

Jullie zijn zeker helden! Jammer van de leeuwen (of eigenlijk van die vervelende toeristen ?)
Veel plezier vandaag en succes met inpakken! (Of zitten die nette kleren soms al in een koffer in het vliegtuig? ?)

Groetjes!

Ernst Beitler

Wij kregen al een vermoeden dat jullie je thuis voelen in Oeganda, gezien de enthousiaste verhalen. Dit wordt nu vooral duidelijk door de zinsnede: "lekker in onze oude VERTROUWDE bedjes kruipen"

Joke

Geniet van jullie laatste dag. Ik mis nu de blogs al. Heel veel sterkte met afscheid nemen en veel plezier bij het feest. Xxx

Ilona Vrijhoef

Gezellig afscheidsfeest, goede reis terug en dank jullie wel voor de prachtige beeldende verhalen waardoor wij konden meegenieten van jullie indrukwekkende reis.

Niels

wat een leuk blog weer! Jammer dat het weer voorbij is of kijken jullie ook een beetje uit om weer thuis te komen? ? Geniet van het feest, maak er voor straks een mooie herinnering van!

Tijmen

ik Hoop dat je snel weer thuis bent .
Ik heb je heel erg gemist.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx. Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

opa B.

ik krijg steeds dezelfde foto´s als "laatste foto´s" te zien. hoe kan dit?
ik neem aan dat er meer foto's zijn dan de 3 of 4 die ik tot nu toe heb gezien.
overigens: goede thuisreis naar het aloude Hoevelaken!

Groet, opa B.

Ellie

Geweldig, jullie safariverhalen! Wat een dieren zien jullie! Om in Oegandastemming te komen aap ik jullie zoveel mogelijk na. Ik heb al pannenkoeken gebakken (ja, in de hitte!) en havermoutpap gegeten. Maar voor het spotten van die dieren ben ik toch aangewezen op de serie Live met commentaar van David Attenborough. Ook niet slecht, maar die haalt het niet bij jullie Pumba's en nachtelijk wild zoals hagedissen en acacia's.
Hoop dat jullie een onvergetelijk eindfeest zullen hebben. En dat er nog wat blogs volgen! Is de saaie wachttijd op het vliegveld niet een mooie gelegenheid om nog wat te schrijven...? Kunnen we het afkicken van jullie verslagen nog even uitstellen!
Liefs voor jullie allen.

Sierou

Zal vast een lange dag worden, maar ook een afsluiting van een intensieve periode en ervaring.

Kan niet wachten op de foto’s of beter nog; op de verhalen hier thuis!

Vandaag is voor mij een dag aan de hobby. Helemaal alleen thuis, ik gebruik alle ruimte die er is.

Merk je niks meer van hoor Arjan als je terug bent. ?

Arjan en Mariska

Geniet van t afscheidsfeest en een voorspoedige terugreis!

Jan en Truus

Een heel gezellig afscheid feest we hebben genoten van het blog.
Wat hebben jullie veel mee gemaakt .
Een goede terug reis en voor allen gezond weer thuis.
Welkom thuis Celine,

Evelien

Wat vliegt de tijd toch en wat hebben jullie hard gewerkt! Als toetje een prachtige safari na al dat zwoegen.
Mooie herinneringen om weer mee naar huis te nemen. Wij hebben genoten van alle mooie verslagen en wensen jullie een hele goede terugreis! Liefs, Evelien