qop2018.reismee.nl

Vloeren + maandverband in het kwadraat en voetballen

Vanmorgen kwamen we langzaam uit ons bed om te komen ontbijten met havermout gekookt door Mieke. Stevig gevoed daardoor konden we vandaag flinke stappen maken.

Na het ontbijt zijn Mieke, Sandra, Annika en Amarant bezig gegaan met het voorbereiden van de lessen voor het maandverbandproject. Dat betekende een hele hoop maandverbandpatronen knippen. Maar liefst 420 patronen hebben ze uit oude handoeken en lakens gehaald. Na 9 uur geknipt te hebben en toen de blaren op begonnen te komen was de klus eindelijk geklaard.

De rest van de groep had de smaak te pakken met het leggen van cementvloeren. Met een beetje pushen van de engineer zijn er maar liefst 2 (!) vloeren ingegaan vandaag. De gevolgen waren echter wel dat we pas om 15:30 konden lunchen, weer onder het cement zaten en dat we minder lang bij het voetbaltournooi aanwezig konden zijn. Maar het resultaat mag er zeker zijn!

De tijd dat we wel bij het voetbaltoernooi aanwezig konden zijn hebben we ook volop gebruikt. Arjan, Jeanne en Anje zijn de benodigde boodschappen wezen halen en Roy, Demi en Celine storte zich in het tournooi. Jessica paste op de tassen. De eer van de Nederlandse voetbalvrouwen hebben Demi en Celine goed hoog weten te houden. Zij hebben allebei een doelpunt gescoord bij de wedstrijd: jongens tegen meisjes. Ondanks dat Roy het toch nog steeds niet helemaal eens is met de uitslag 1-2 was het toch een enorm leuke wedstrijd waarbij we weer contact hebben gelegd met de scholieren hier.

Aangezien 7 blanken in een dorpje toch best als een soort attractie word gezien in zo’ n klein dorpje, hadden we genoeg aandacht van plaatselijke jeugd. Roy, Jeanne en Anje hebben samen met deze kinderen de eerste paar pasjes gefilmd van ons dansje.

Wist u dat:

We een superschattige kittens hebben gezien, maar we ze niet mochten aaien?

Betty efficienter shopt dan Mary?

De engineer super blij is met onze dames aangezien ze vloeren kunnen leggen?

We enorm blij zijn als we in Nederland op een fatsoenlijke stoel kunnen zitten?

Ps. Fijne vakantie alvast! Groetjes Annika

Niels

jullie knippen toch wel vleugels in dat maandverband hè!

Joke

Dat was op de valreep nog een gezellig bedverhaaltje. Ik ga naar bed, want heb morgen een lange, hete, dag voor de boeg. Succes ook weer voor jullie morgen. Vandaag een extra knuffel voor Roy, maar ook voor jullie allemaal natuurlijk! Xxx

Esther Duine

Hé allemaal, Wat werken jullie hard zeg! Dat is zo’n support voor het team daar. Al jullie inzet op health care vind ik ook zo top. Het is voor ons zo ‘basis’; nauwelijks voor te stellen. Wat gaaf Mieke dat jij daar met jouw achtergrond en al je ervaring op bent ingesprongen. Wat heb je goed aangevoeld wat er nodig is. Door al jullie verhalen denk ik ook weer terug aan ons Babadagavontuur in Roemenië in 2005; Stefan zijn eerste reis... Ook toen hebben we keihard gewerkt, pannekoeken gebakken en gevoetbald. Wat was het intens en intensief, maar zo de moeite waard. Een onvergetelijke ervaring. Mooi om daar op afstand weer van mee te kunnen genieten.
Dikke hug voor jullie allemaal,
Esther

Desiree

Knippen, vloeren maken, dansen, voetballen...Ik snap dat er eerst havermout in moest! Goed gedaan Mieke. Jullie zullen overigens niet alleen op de evenaar afgevallen zijn, denk ik maar zo ? We zullen stoelen en kipnuggets paraat hebben volgende week.

Roy, leg je er maar bij neer, tegen zoveel vrouwen win je het niet.

Wij hebben ondanks de extreme temperatuur ook een actieve dag gehad. Gewandeld, Cauberg af en dus ook weer op en Maarten en Mena hebben getokkeld vanaf de uitkijktoren. Mena heeft zich nog vermaakt op de rodelbaan en ter afkoeling zijn we het zwembad nog ingedoken vanavond. Maarten rust weer uit als hij weer mag werken.

Liefs

Wim

Dank weer voor jullie mooie en inspirerende verhalen. Vandaag Mieke's ouders en mijn moeder bijgepraat over jullie mooie project. Hierna in tropisch weer heerlijk op de racefiets over de Veluwe en vanavond bij Gerrit in de tuin Ajax zien winnen. Keep the good spirit. Jullie zijn goed bezig. Een top team!

Willeke

Gisteren nog in ons prachtige oude kantoorpand gewerkt maar het werd te gek, te heet. Vandaag dus lkkr thuis en dat is toch wat beter met de voorspelling van zo’n 34 graden. Zal het bij jullie ook zijn, misschien wel warmer. En daar zijn de zomers altijd zo dus waar klagen we over? En kittens.... oohhhhhh..... Keep up the good work upthere!

Opa B

Vloerenleggers, jullie hebben de cementdekvloeren toch wel "afgepapt"?

Judith - Stichting Livingstone

Hallo!
Wow, wat doen jullie super veel! Heel veel succes ook weer vandaag weer en ... geniet van het mooie Oeganda!

Tijmen

Lieve papa ik hoop dat je geot gaat xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxcxxxx

Sierou

Goedemorgen uit tropisch Hoevelaken!

Vanochtend Tijmen bijgepraat over al jullie belevenissen. En na zijn eigen getypte berichtje zijn er nog wel wat vragen;

- hoe zien de huizen van mensen er uit?
- hoe komen jullie aan water?
- hebben ze daar ook fietsen?
- eten ze ook brood?
- krijgt papa daar weinig eten?
- slapen jullie op een echt bed?
- wat eten de kinderen van de school?
- is er ook gras?

Dat was even het belangrijkste. Misschien hebben jullie antwoord voor Tijmen.

Liefs, Sierou, Tijmen & Simme

Yvonne de Gier

Hallo allemaal,
Super leuk om jullie verhalen te lezen en zo een beetje mee te (be)leven.

Wat een variatie in activiteiten: boodschappen doen, koken en heeeeeel veel pannenkoeken bakken, de buurt en het Victoriameer verkennen, bouwvakkerswerkzaamheden, handnijverheid, lesgeven, elkaar een beetje aan de gang houden …. Klinkt als een goed team met de juiste spirit!

Ik ben benieuwd naar jullie volgende verhaal.
Hartelijke groet, Yvonne de Gier

Ellen

Ja van mij ook een reactie. Niet dat ik er veel aan toe te voegen heb. En ik heb zelf ook weinig te melden. Ik bedoel, het is gewoon overleven zo voor m’n tentje. Lezen, eten, zwemmen, bal gooien voor Mirna en dat herhalen, de dag door. Nee, pittig is het niet direct maar zo zijn vakanties misschien wel bedoeld.
Oh ja, enneh, keep up the good work. And worldpeace ?

Hanneke

Dankje Anni! Komt goed het is hier prachtig maar wel warm!
Wat werken jullie allemaal hard! Leuk om te lezen!

Arjan & Caroline

Het blijft super leuk om te lezen wat jullie allemaal wel niet meemaken, aanpakken en hoe leuk jullie het met elkaar hebben.
Diep respect voor jullie inzet en positiviteit!
Geniet verder van alles wat jullie samen bereiken en meemaken.
Liefs Arjan en Caroline

Arjan en Mariska

Hoi Arjan en de anderen. Leuk jullie belevenissen zo te volgen. Goed werk! Ongelofelijk hè, hoe normaal maandverband voor ons is. Succes nog even! Groetjes Arjan en Mariska